עורך דין דיני עבודה

משרד עורכי דין ונוטריון - Law Office & Notary - 03-5103906


    תחומי התמחות
 
     יצוג עובדים
     יצוג מעסיקים
     פנסיה
    משא ומתן קיבוצי
     ביטוח לאומי 
     נוטריון
    תאונות עבודה
    תאונות דרכים
    תביעות יצוגיות
 
 

חדשות חקיקה
זיכוי חברת אבטחה מכתב אישום אשר הוגש על ידי משרד הכלכלה 

תשלום גמול גלובאלי בגין עבודה במנוחה שבועית ובחג 

תקנות מס הכנסה (זיכויים לעובד זר), התשע"ה- 2014 

הפרשה לפנסיה – מבקשי מקלט 

הסכם קיבוצי בדבר העסקת אנשים עם מוגבלויות 

הסכם קיבוצי ענפי – עובדי אבטחה דברי הסבר ופרשנות 

"צוק איתן"- יחסי עובד ומעביד במהלך המבצע 

עדכוני פסיקה וחקיקה 

עדכון שכר מינימום 

חוק חוזה סוכנות (סוכן מסחרי וספק), התשע"ב-2012 

דף הבית >> עדכוני פסיקה >> עדכוני פסיקה – הפלייה מחמת מין

פסיקה של בית דין לעבודה

עדכוני פסיקה – שוויון הזדמנויות בעבודה, הפלייה מחמת מין



 
  1. בימים אלה פורסם פסק דין במסגרתו נידונה תביעתה של עובדת חברת ייעוץ והכוונה לגיל הזהב והשמת עובדים סיעודיים זרים, אשר כחודש וחצי לאחר תחילת עבודתה הודיעה על היותה בחודש הרביעי להריונה. מספר ימים לאחר מכן נמסר לעובדת הודעת פיטורים.
  2. לאור זאת הגישה העובדת תביעה כנגד החברה במסגרתה נטען, בין היתר, כי  היא זכאית לפיצוי בשל פיטוריה בתקופת ההיריון כאשר מאידך טענה החברה כי העובדת נהגה בחוסר תום לב, עת העלימה את העובדה כי היא בהריון במו"מ לקבלתה לעבודה, כאשר לטענת החברה בנסיבות המקרה הנדון אי גילוי עובדה זו היווה הפרה של חובת תום הלב החלה על העובדת, ובכלל זה חובת הגילוי
  3. בית הדין האזורי לעבדה בתל-אביב (מותב בראשות סגנית הנשיאה, כבוד השופטת לאה גליסקמן)  דחה את טענות החברה בקובעו מספר קביעות עקרוניות הנוגעות לחובת המוטלות על מעביד.
  4. ראשית, קבע בית הדין כי גם אם אין תחולה להוראות חוק עבודת נשים וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, הרי שפיטורים בשל היריון מהווים הפרה של עיקרון השוויון והתנהגות הנגועה בחוסר תום לב, והעובדת זכאית לפיצוי בשל פיטורים אלה.
  5. שנית, קבע בית הדין, כי ככלל, בהעדר נסיבות חריגות בהן ההריון הוא עובדה רלוונטית למשרה המוצעת, אין לחייב מועמדת לעבודה לגלות את עובדת הריונה, ובמיוחד אם היא מצויה בשלבים הראשונים של ההריון - למעט במקרים בהם עובדת ההריון רלוונטית לאופיו או מהותו של התפקיד (כגון – עבודה הכרוכה בחשיפה לקרינה האסורה על אישה בהריון ו/או עבודה לתקופה קצובה קצרה, כך שלהיעדרות העובדת השלכה משמעותית על איוש התפקיד וכיו"ב). קביעה זו ניתנה הן לאור הוראות חוק השוויון ותכליתו והן על פי הפסיקה בעניין חובת הגילוי בכלל.                                         
     
 
     
     
משרד עו"ד ונוטריון שלמה בכור - בית התעשיינים - קומה 10 רחוב: המרד 29, תל-אביב 68125 - טלפון רב קווי: 03-5103906, פקס: 03-5103905 - עורך דין דיני עבודה ונוטריון
האתר נבנה ע"י עירית לוטן - עיצוב אתרים שגוגל מבין