עורך דין דיני עבודה

משרד עורכי דין ונוטריון - Law Office & Notary - 03-5103906


    תחומי התמחות
 
     יצוג עובדים
     יצוג מעסיקים
     פנסיה
    משא ומתן קיבוצי
     ביטוח לאומי 
     נוטריון
    תאונות עבודה
    תאונות דרכים
    תביעות יצוגיות
 
 

חדשות חקיקה
זיכוי חברת אבטחה מכתב אישום אשר הוגש על ידי משרד הכלכלה 

תשלום גמול גלובאלי בגין עבודה במנוחה שבועית ובחג 

תקנות מס הכנסה (זיכויים לעובד זר), התשע"ה- 2014 

הפרשה לפנסיה – מבקשי מקלט 

הסכם קיבוצי בדבר העסקת אנשים עם מוגבלויות 

הסכם קיבוצי ענפי – עובדי אבטחה דברי הסבר ופרשנות 

"צוק איתן"- יחסי עובד ומעביד במהלך המבצע 

עדכוני פסיקה וחקיקה 

עדכון שכר מינימום 

חוק חוזה סוכנות (סוכן מסחרי וספק), התשע"ב-2012 

דף הבית >> הצלחותינו בבי"ד >> עובד סיעודי המלווה בחופשה אינו זכאי לשכר

פסיקה של בית דין לעבודה

עובדת סיעודית המלווה מטופל לחופשה בחו"ל אינה זכאית לשכר עבודה

 

בית הדין לעבודה בתל אביב פסק השבוע, פסק דין תקדימי במסגרתו נדחתה תביעת עובדת סיעודית לקבלת תשלום שכר עבודה מביטוח לאומי עבור ליווי מטופל לחופשה בחו"ל. בדיון השתתף עורך הדין שלמה בכור, המומחה בדיני עבודה. מדובר בעובדת סיעודית אשר הועסקה על ידי חברת "דנאל" והוצבה מטעמה אצל מטופל. שעות עבודתה אצל אותו מטופל, אשר היה זכאי לגמלת סיעוד, שולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

על פי עורך הדין שייצג את החברה, המומחה בדיני עבודה, העובדת והמטופל יצאו לחופשה של כחמישה שבועות בארה"ב לבקר את בנו של המטופל כאשר בהתאם להוראות הביטוח הלאומי בתקופה בה המטופל נמצא בחופשה העובדת הסיעודית אינה זכאית לשכר עבודה.  לאחר שהעובדת הסיעודית גילתה שלא קיבלה שכר על התקופה בה שהתה עם המטופל שלה בארה"ב היא תבעה את חברת "דנאל" בשל אי תשלום שכר עבודה בתקופת החופשה בחו"ל.

בדיון בבית המשפט לדיני עבודה בת"א בין העובדת הסיעודית לחברת "דנאל" שיוצגה ע"י עו"ד שלמה בכור המתמחה בדיני עבודה  ויצוג מעסיקים, העידה העובדת כי היא והמטופל הודיעו לנציגת "דנאל" שהם מתכוונים לנסוע לחו"ל אך נאמר להם שלא משלמים כסף על זה ולכן לא התקשרו לנתבעת טרם היציאה לחו"ל.

נציגת החברה אכן אישרה כי המטופל לא הודיע לנתבעת שהוא יוצא לחו"ל ובמקום זאת הודיע כי הוא נוסע לבקר את נכדתו בנתניה. ב"דנאל" הסבירו כי ביקשו ממנו את כתובתה של נכדתו בנתניה על מנת שניתן יהא לעשות שם ביקורי בית, אך המטופל אמר כי נכדתו אינה מעוניינת במסירת כתובתה. בדיעבד התברר כי המטופל מסר מידע לא נכון ולמעשה נסע לחו"ל. המטופל הסביר בעדותו כי לא ידע אם הוא יכול לנסוע לחו"ל עם המטפלת שלו או לא, ולכן הוא הודיע שהוא נוסע לנכדתו בנתניה. המטופל טען כי כאשר יצרו איתו קשר מן לטלפון הנייד כבר היה בחו"ל ואמר להם זאת בטלפון

בהחלטתה לדחות את תביעת העובדת כתבה כב' הרשמת חנה שניצר-רהב כי "דנאל" אינה פועלת בנושא שעות הסיעוד על דעת עצמה, והיא מחוייבת לנהלי המוסד לביטוח לאומי ונתונה לפיקוחו גם בנושא הדיווח על עבודת המטפל. "דנאל", שיוצגה על ידי עו"ד מומחה בדיני עבודה,  יידעה מפורשות את העובדת הסיעודית כי נוהל העבודה הנו מילוי יומן עבודה יומי והחתמת המטופל עליו פעם בשבוע. בהתאם להודעה, על העובדת היה להביא את יומן העבודה למשרדי "דנאל" בסוף כל חודש על מנת שהעובדת הסוציאלית מטעמה תבדוק אותו ותחתום עליו ותתן לה יומן עבודה חדש עבור החודש שלאחר מכן...".

 עוד כתבה הרשמת שניצר- רהב, "התובעת הונחתה מפורשות לדווח ל"דנאל" במידה והמטופל יוצא לחופשה, היא גם העידה מפורשות כי ידעה שלא משולם שכר בזמן יציאת המטופל לחופשה, אולם היא והמטופל החליטו לא ליידע את הנתבעת בדבר היציאה לחו"ל משום שאמרו להם שלא ישלמו לה על כך. המטופל הגדיל לעשות כאשר נתן לדנאל מידע שגוי באשר למקום הימצאו ורק לאחר שדנאל ניסתה לברר היכן הוא מצוי בדיוק, גילה כי הוא נמצא בחו"ל."

 לכן,  לאחר ששקלתי את הראיות שהובאו על ידי הצדדים ואת עדויותיהם החלטתי כי דין התביעה להידחות.

 
     
     

משרד עו"ד ונוטריון שלמה בכור - בית התעשיינים - קומה 10 רחוב: המרד 29, תל-אביב 68125 - טלפון רב קווי: 03-5103906, פקס: 03-5103905 - עורך דין דיני עבודה ונוטריון
האתר נבנה ע"י עירית לוטן - עיצוב אתרים שגוגל מבין