עורך דין דיני עבודה

משרד עורכי דין ונוטריון - Law Office & Notary - 03-5103906


    תחומי התמחות
 
     יצוג עובדים
     יצוג מעסיקים
     פנסיה
    משא ומתן קיבוצי
     ביטוח לאומי 
     נוטריון
    תאונות עבודה
    תאונות דרכים
    תביעות יצוגיות
 
 

חדשות חקיקה
זיכוי חברת אבטחה מכתב אישום אשר הוגש על ידי משרד הכלכלה 

תשלום גמול גלובאלי בגין עבודה במנוחה שבועית ובחג 

תקנות מס הכנסה (זיכויים לעובד זר), התשע"ה- 2014 

הפרשה לפנסיה – מבקשי מקלט 

הסכם קיבוצי בדבר העסקת אנשים עם מוגבלויות 

הסכם קיבוצי ענפי – עובדי אבטחה דברי הסבר ופרשנות 

"צוק איתן"- יחסי עובד ומעביד במהלך המבצע 

עדכוני פסיקה וחקיקה 

עדכון שכר מינימום 

חוק חוזה סוכנות (סוכן מסחרי וספק), התשע"ב-2012 

דף הבית >> נוטריון


 

נוטריון

שירותים נוטריוניים

משרד עורך דין ונוטריון שלמה בכור מספק מגוון השירותים הנוטריוניים.

משרד עו"ד ונוטריון שלמה בכור מעניק שירותי תרגום מסמכים נוטריוני לחברות, מוסדות ולקוחות פרטיים כולל אימות חתימה וייפויי כוח, עריכת מסמכים, אישור העתק מתאים למקור, עריכת צוואות, אישור אפוסטיל.

מעבר לניסיון העשיר בתחום המשפטי, עו"ד שלמה בכור עוסק בתחום הנוטריוני זה מספר רב של שנים ולמשרד ניסיון רב בנושאים אלה. עובדות אלו, מאפשרות למשרדנו לספק ללקוחותינו שרות יעיל מקצועי זריז ומיומן תוך דגש רב על צורכי הלקוח.

חשוב לציין כי התשלום עבור שירותים נוטריונים נעשה בהתאם לתעריפים הקבועים בחוק אשר חלים על כל הנוטריונים הפועלים בישראל.
 

מהו נוטריון ?

נוטריון הוא עורך דין, אשר מוסמך לפי חוק לאשר מסמכים משפטיים, לאמת ולערוך אותם ולהעיד עליהם. בית המשפט מתייחס לחתימת נוטריון, במקרים המוסדרים בחוק כמובן, כאישור למקוריות המסמך ולזהות החותמים עליו. הנוטריון גם מעיד על כך שהחותם על מסמך עשה זאת מרצונו החופשי. מסמכים מטעם נוטריון משמשים כראיות בבתי משפט ורשויות אחרות בארץ ובחו"ל.

במדינות שונות קיים שוני בין המשרות הנוטריוניות השונות, בעיקר בין נוטריון ציבורי לנוטריונים פרטיים. אבחנה כזו היתה קיימת בארץ בעבר, עד שהתקבל חוק הנוטריונים, ולפיו האבחנה אינה תקפה יותר. המאמר יעסוק במשרת הנוטריון לפי החוק הישראלי, מבלי להתייחס לנוטריונים בארצות אחרות.

ההסטוריה של הנוטריון
הנוטריון הוא מוסד שמקורותיו עוד בימי רומא העתיקה. בין היתר המוסד התקיים תחת השלטון העות'מאני ששלט בארץ ישראל עד לכניסת המנדט הבריטי. בשנת 1913 משרת הנוטריון גם הוסדרה בחוק הנוטריוני העות'מנאני. בתקופת המנדט הבריטי משרת הנוטריון חולקה לשניים: "הנוטריון  הציבורי", שהיה עובד מדינה, עסק באישור מסמכים המשמשים בתוך הארץ, בעוד "הנוטריון למסמכים יוצאי חוץ", שהיה עורך דין פרטי שהוסמך לעסוק  כנוטריון,
עסק במסמכים המשמשים במדינות חוץ. חוק הנוטריונים, משנת 1976, ביטל את הכפילות במשרות. מאותו רגע אוחדה משרת הנוטריון, אשר בה רשאי לשמש כל עורך דין בעל כשירות, אם אושר לכך ע"י ועדה של משרד המשפטים.

מוסד ה"אפוסטיל" הוא מוסד שמטרתו לאמת את המסמכים הנוטריונים שנחתמו בארץ לצורך שימוש בחו"ל. בשנת 1961 נחתמה בהאג אמנה בינלאומית, שבה לקחה צד ישראל. על פי תקנות לביצוע אמנה זו שנחקקו בארץ בשנת 1993, עובד ציבור ישראלי רשאי לאשר שמסמך נוטריוני נחתם על ידי נוטריון ישראלי מוסמך. האישור הזה הכרחי לצורך אימות העובדה שמי שחתום על המסמך כנוטריון הוא אכן נוטריון שמוסמך לכך.

אפוסטיל שכזה תקף בכל המדינות אשר חתמונה על האמנה, ביניהן ארצות הברית, רוב מדינות באירופה, כמו גם מדינות באפריקה ובאסיה.

אלו פעולות מוסמך לבצע הנוטריון?
על פי סעיף 7 לחוק הנוטריונים, נוטריון מוסמך: 

  1. לאמת חתימה על מסמך
     
  2. לאשר שהחתום במסמך, על שם זולתו, היה מוסמך לכך
     
  3. לאשר נכונות העתק של מסמך
     
  4. לאשר נכונות תרגום של מסמך
     
  5. לקבל ולאשר תצהיר והצהרה אחרת
     
  6. לאשר שאדם פלוני חי
     
  7. לאשר נכונותה של רשימת מצאי
     
  8. לערוך העדה של מסמך סחיר
     
  9. לערוך מסמך או לעשות בו פעולה אחרת כשהעריכה או עשיית הפעולה בידי נוטריון דרושה או מותרת על פי דין, לרבות דין של מדינת חוץ, או על פי מסמך אחר
     
  10. להשתמש בסמכות של נוטריון ציבורי על פי דין אחר
     
  11. לאמת הסכם ממון בין בני זוג, שנחתם לפני הנישואין.

נוטריון יכול לאשר עשיית צוואה, על פי חוק הירושה. כמו שופט, גם נוטריון מוסמך לרשום "צוואה בפני רשות".
חוקים נוספים קובעים את תפקידי וסמכויות הנוטריון, בין היתר אישור ותרגום של מסמכים מסוימים, לפי המפורט בחוקים. למשל בחוק אימוץ ילדים, התשמ"א- 1981, נקבע שבבקשה לאישור עמותה לאימוץ בין ארצי תהיה כלולה חוות דעת על הדין הזר. בין היתר חוות הדעת צריכה לכלול תרגום החוק הזר הנוגע לעניין האימוץ, באישורו של נוטריון.

המסמך הנוטריוני
לפי חוק הנוטריוני, אישור נוטריוני צריך להיחתם בחותמת הנוטריון, הנושאת את שמו ואת הכיתוב "נוטריון" בשלוש שפות: עברית, אנגלית וצרפתית. החותמת צריכה להיות חותמת לחץ עשויה מתכת. גם אופן קשירת המסמכים מוגדר בחוק: אם האישור הנוטריוני מכיל מספר מסמכים, צריך לקשור את הגליונות ביחד באמצעות סרט אדום, אשר מחובר לתו אדום, המוטבע בחותמת הנוטריון. צורת המסמך הנוטריוני משתנה בין ארצות שונות.

כשירות לתפקיד
מוסד הנוטריון הנוכחי, דורש מספר תנאים לכשירותו של נוטריון.
הנוטריון חייב להיות אזרח ישראלי. הוא צריך להיות חבר בלשכת עורכי הדין, לעסוק בעריכת דין עשור שנים ומעלה ולעבור השתלמות מיוחדת. אדם לא יכול להיות נוטריון אם הורשע בעבירה שיש עמה קלון או אם הושעה מלשכת עורכי הדין.
על מנת להיות כשיר לתפקיד, עורך הדין צריך לבקש רשיון מועדה היושבת במשרד המשפטים ומתכנסת כפעמיים בשנה. הועדה תבחן את מסמכי המועמד ובמידה ויימצא כראוי למשרה, הוא ישאיר דוגמת חתימה בספר הנוטריונים ויוכל להתחיל לכהן בתפקיד.

מילוי מקום של נוטריון
היכן שיש בית משפט שלום אך אין משרד של נוטריון, שר המשפטים רשאי למנות עובד מדינה שישמש כממלא מקום הנוטריון. אך כיום כמעט ולא נעשה שימוש בסמכות זו. גם נציגים דיפלומטים של המדינה בחו"ל וקונסוליירים של המדינה רשאים להשתמש בחו"ל בסמכויות של נוטריון. דווקא בעלי תפקידים אלה משתמשים בסמכויות באופן יום יומי.

אתיקה בתפקיד הנוטריון
הנוטריון כפוף לכללי האתיקה המקצועית לפי החוק. עיקר כללי האתיקה הוא שמירה על כבוד המקצוע, איסור פרסום, נאמנות ללקוחות, איסור שידול לקבלת עבודה, שמירת סודיות מקצועית, ניהול ארכיון מסמכים ועוד. באם ישנה עבירה על כללי האתיקה המקצועית, הנוטריון כפוף לשיפוט בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין. בית הדין המשמעתי מוסמך גם לשלול את רשיונו של הנוטריון באם עבר עבירה חמורה על האתיקה המקצועית.

 
     
     



 

 

משרד עו"ד ונוטריון שלמה בכור - בית התעשיינים - קומה 10 רחוב: המרד 29, תל-אביב 68125 - טלפון רב קווי: 03-5103906, פקס: 03-5103905 - עורך דין דיני עבודה ונוטריון
האתר נבנה ע"י עירית לוטן - עיצוב אתרים שגוגל מבין